måndag 23 mars 2015

N O R J I

Den här helgen har vi fått njuta av mycket gott. Jonas har haft sin lediga helg, vi har varit på Crosspoint och till bönehuset, och på söndag hade vi sångkväll hos oss med huset fullt av vänner. Hade så roligt att jag tydligen inte tog en enda bild.

Andra bilder som jag istället tittat på idag är resebilder. Igår på sejno blev det tal om resor och i sommar är vi tydligen flera som lutar åt tältsemester i östra Finland.  Redan ifjol bytte vi mc-semester mot tältsemester och det gick alldeles utmärkt, trots att där också fanns ett visst vemod.
Men allt har sin tid

N O R J I   K O O T T E

 Utsikt från frukost-terassen i Harstad.


Norji. Haavi. <3

Tjeldsundbrua

Jonas kyler tårna. ;)

Helt otroligt hur god maten blir av trangia och Norgeutsikt.


 Vi (eller jag) hade tänkt cykla och vandra mycket mer än vi gjorde, 


men där fick jag allt ge mig pga. återkommande sammandragningar.

Kullen bakom mig är en av Lofotens lättaste och kortaste vandringsutflykter, men inte ens den gick vi trots att jag hade bestämt att vi skulle. :) Tanken av att börja föda barn där uppe var ändå tillräckligt avskräckande.

En av alla de kritvita stränderna på Lofoten.
Och en bästa vän.


2 kommentarer:

  1. Underbara foton!!!! <3 ni e så fin å du va så grann som gravid kvinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vart sjölv begistra åv fotona, å tå har vi int ens na braan kamera eller er na bra ti fota. Men he er ju Norji x)

      Radera