fredag 16 januari 2015

Mellan liv och död


Nyligen läste jag den här boken men blev nog inte riktigt klok på om den var fiktion eller verklighet förrän jag googlade lite. Den var så... ärlig på ett sätt som inte kändes helt bekvämt när man har (eller vill ha) en glansbild av sjukvården.


Vad får den för betyg då?
Det var en stund sedan jag läste klart en bok så "snabbt" så det blir ett plus för det.
Dessutom:
+ärlig skildring
+fascinerade
+lättläst
-språket kändes lite tillgjort ibland (eller så var det bara översättningen som haltade?)
Boken får 3 av 5 bokmärken.

Näst i tur står en bok om Jehovas vittnen, en avhoppares berättelse. Den hade jag gärna läst i en bokcirkel, för den väckte så många tankar och funderingar. Och på tal om bokcirklar, var kan man hitta eller starta en sån? Det skulle ju vara helt ettan att bokcirkla! *torrbollen*

9 kommentarer:

  1. Starta en bokcirkel vettja!

    SvaraRadera
  2. He e typ min dröm me en bokcirkel så jag e SÅ me ifall du startar en!

    SvaraRadera
  3. Kan du förresten int läsa Usko, toivo ja raskaus... känner att jag sku måst diskuter he me nan ;) Jag har läst typ halva men jag måst paus ganska ofta för he e så "tung"att läsa... så myki att bearbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JESS he ju nästan på G rej om du e intresserad. :) Jag ska absolut läsa Usko, toivo ja raskaus.. Hadd på na sätt missa he trots att he var vuoden kohukirja 2014 (läst jag nastans). He kan bli vårt första objekt i bokcirkeln. ;)

      Radera
  4. Svar
    1. Men HURRAA då ska vi på riktigt starta en! Jag återkommer :)

      Radera
  5. Ja väntar på nästa inlägg!!!

    SvaraRadera